Regulamin

Regulamin niniejszy określa dodatkowe warunki umowy najmu pojazdu zawartego pomiędzy Najemcą a Wynajmującym – Michaelem Virnichem prowadzącym działalność pod firmą Car Point z siedzibą przy ulicy Lipowej 66, 64-212 Siedlec, NIP 782-261-87-87, REGON 782-261-87-87.

1. Najemca oświadcza, że jest pełnoletni, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, ważne prawo jazdy z uprawnieniami do kierowania pojazdami takiego rodzaju jak pojazd wynajmowany. W razie gdyby którekolwiek z powyższych zapewnień okazało się nieprawdziwe umowa najmu zostaje rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a Najemca obciążony karą umowną.

2. Wynajmowany pojazd nie może, pod rygorem rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowego i zapłaty kary umownej:
a. być prowadzony przez inną osobę niż Najemca, chyba że co innego wynika z protokołu odbioru pojazdu, pod warunkiem że Użytkownik taki spełnia warunki opisane w punkcie 2 i przyjmuje odpowiedzialność za swoje działania na identycznych zasadach jak Najemca;
b. być wykorzystywany do holowania innych pojazdów, przeciążany, brać udziału we wszelkiego rodzaju rajdach lub wyścigach samochodowych ;
c. opuszczać terytorium RP lub krajów wskazanych w protokole odbioru pojazdu.
d. być przedmiotem jakichkolwiek przeróbek lub napraw nieuzgodnionych pisemnie z Wynajmującym, w szczególności skutkujących przerwaniem nadawania sygnału GPS przez pojazd;
e. być użytkowany w sytuacji gdy nie następuje odbiór sygnału GPS z pojazdu przez Wynajmującego. W takiej sytuacji Najemca zobowiązuje się niezwłocznie zatrzymać pojazd, po pierwszej próbie kontaktu z nim Wynajmującego, a kontynuowanie podróży przez Najemcę uważa się za równoznaczne z przywłaszczeniem pojazdu

3. Najemca ma obowiązek:
a. wskazać Wynajmującemu w protokole odbioru pojazdu telefon kontaktowy pod którym można go zastać w każdym czasie w okresie najmu;
b. dokonywać bieżącego sprawdzania stanu technicznego pojazdu, a w razie stwierdzenia usterek lub wymiany części eksploatacyjnych niezwłocznie poinformować o nich Wynajmującego;
c. zwrócić pojazd w wyznaczonym w protokole odbioru pojazdu dniu i godzinie, a w razie konieczności przedłużenia najmu poinformować o tym Wynajmującego co najmniej 24h przed upływem terminu, również za pomoc wiadomości mailowej wysłaną na adres mailowy Wynajmującego wskazany w protokole odbioru pojazdu i otrzymać tą samą drogą zgodę Wynajmującego. Spóźnienie w zwrocie pojazdu może skutkować obciążeniem Najemcy opłatą za kolejny dzień najmu. Spóźnienie o ponad 12 h względem ustalonego w protokole terminu odbioru pojazdu równoznaczne jest z
próbą przywłaszczenia pojazdu. W razie pozostawienia z jakichkolwiek przyczyn pojazdu poza wyznaczonym miejscem zwrotu i potrzebą jego odebrania przez Wynajmującego Najemca zobowiązany jest do zwrotu kosztów transportu pojazdu według stawek ryczałtowych w wysokości brutto 3zł/km od siedziby Wynajmującego oraz zapłaty kary umownej;
d. zachować pojazd w stanie technicznym i estetycznym nie gorszym niż wynikający z protokołu odbioru pojazdu, przy czym brak wskazań w protokole uznaje się ze równoznaczne ze stwierdzeniem bardzo dobrego stanu pojazdu i jego wyposażenia.
e. zwrócić wszelkie koszty i kary jakimi Wynajmujący mógłby zostać obciążony z tytułu niestosowania się przez Najemcę do przepisów prawa, a także wyrównać wszelkie szkody związane ze stanem pojazdu lub zdarzeniami w których pojazd w okresie najmu uczestniczył, chyba że wyłączną winę za zdarzenia ponosi osoba trzecia, której dane wraz ze stwierdzeniem winy osoby trzeciej Najemca przekaże Wynajmującemu. Ograniczenie odpowiedzialności Najemcy nie zachodzi jeśli nie dochował on należytej staranności przy ustalaniu odpowiedzialności osoby trzeciej, bądź nie udostępnił jej danych, bądź nastąpiła odmowa wypłaty odszkodowania przez firmę ubezpieczeniową ze względu na okoliczności spowodowane przez Najemcę lub ze względu na jego stan.
f. zabezpieczyć pojazdu przed kradzieżą. Jeśli pojazd nie jest użytkowany należy pozostawić go na parkingu strzeżonym. Koszty parkingu ponosi w całości Najemca. W razie kradzieży pojazdu z dokumentami lub kluczykami Najemca wyrówna Wynajmującemu szkodę w całości.

4. Załącznik do protokołu odbioru pojazdu stanowić będą wykonane przez Wynajmującego kopie dowodu tożsamości Najemcy oraz osób, które będą prowadziły pojazd. Dane te będą przetrzymywane przez Wynajmującego nie dłużej niż rok od dnia zwrotu pojazdu, chyba że Najemca będzie miał względem Wynajmującego jakiekolwiek nieuregulowane zobowiązania.

5. Z tytułu poniższych naruszeń Wynajmujący może obciążyć Najemcę karami umownymi, które Najemca zobowiązany jest pokryć w terminie 7 dni od dnia wezwania, przy czym nie ogranicza to prawa Wynajmującego do dochodzenia odszkodowania ponad kwotę kary umownej:
a. podanie nieprawdziwych danych, o których mowa w punkcie 2- 1.000 zł za każde naruszenie;
b. prowadzenie pojazdu przez inną, niewskazaną w protokole odbioru pojazdu, osobę niż Najemca – 1.000 zł/os./dzień;
c. niezgodne z przeznaczeniem wykorzystanie pojazdu- 1.000 zł za każde naruszenie;
d. opuszczenie przez pojazd terytorium RP lub wskazanych w protokole krajów- 5.000 zł;
e. dokonanie przeróbek pojazdu lub zakłócenie sygnału GPS- 1.000 zł
f. spóźnienie w odbiorze pojazdu ponad 12 h- 240 zł/24h
g. pozostawienie pojazdu w innym miejscu niż wyznaczone- 500 zł
h. zagubienie kluczyków – 500 zł
i. zagubienie dowodu rejestracyjnego -500 zł
j. zwrot pojazdu z niepełnym bakiem- 50 zł plus zwrot kosztu odpowiedniego paliwa wg cen z najbliższej stacji benzynowej;
k. palenie tytoniu w pojeździe – 500 zł

6. Dla zabezpieczenia prawidłowego wykonania umowy przez Najemcą Wynajmujący może uzależnić najem pojazdu od złożenia kaucji. Kaucja może być potrącana w celu zaspokojenia roszczeń Wynajmującego. Zwrot kaucji następuje w terminie 14 dni od zwrotu pojazdu, o ile nie zaistnieją podstawy do dokonania przez Wynajmującego potrąceń, w takim przypadku termin zwrotu kaucji zostaje przedłużony o kolejne 30 dni.

7. Wszelka korespondencja dotycząca realizacji umów najmu będzie kierowana na adres wskazany przez Najemcę w protokole odbioru pojazdu, na co Najemca wyraża zgodę. Zmiana adresu musi być przez Najemcę dokonana, pod rygorem nieskuteczności, w formie pisemnej na adres przedsiębiorstwa Wynajmującego.

8. Wynajmującemu przysługuje prawo wypowiedzenia stosunku najmu pojazdu w rybie natychmiastowym (w formie telefonicznej rozmowy lub/i wysłanego sms’a), jeżeli Najemca narusza istotne postanowienia zawarte w umowie najmu, niniejszych ogólnych warunkach najmu, a w szczególności gdy Najemca używa pojazdu w sposób sprzeczny z umową najmu lub przeznaczeniem pojazdu, zaniedbuje pojazd do tego stopnia, że zostaje on narażony na uszkodzenie lub utratę, udostępnia go osobom nieuprawnionym, nie dotrzymuje warunków wskazanych w pkt. 2c. Wówczas Najemca zobowiązany jest wydać Wynajmującemu pojazd niezwłocznie. Wynajmujący nie zwraca pieniędzy za wcześniej zwrócony samochód.

9. Najemca będący konsumentem w rozumieniu art. 22 KC ma możliwość – bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów – odstąpienia od umowy najmu w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia rezerwacji pojazdu. Najemca może odstąpić od umowy składając Wynajmującemu oświadczenie przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, na adres Car Point, ul. Lipowej 66, 64-212 Siedlec. Jednakże w przypadku, gdy data rozpoczęcia okresu najmu pojazdu wypada w okresie krótszym niż 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia rezerwacji, Najemca niniejszym oświadcza, iż żąda wykonania usługi najmu w terminie przez siebie wskazanym, tj. przed upływem przysługującego mu ustawowego terminu do odstąpienia od umowy.

10. Z zastrzeżeniem pkt 9 Najemca może anulować rezerwację (odstąpić od umowy) poprzez powiadomienia Wynajmującego drogą e-mail o anulowaniu rezerwacji nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem okresu najmu. W przypadku, gdy anulowanie rezerwacji nastąpi później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem okresu najmu, każdorazowo Najemca zostanie obciążony przez Wynajmującego opłatą w wysokości opłaty rezerwacyjnej – tytułem poniesionych przez Wynajmującego kosztów przygotowania pojazdu i organizacji wynajmu.

11. Zastrzeżenia co do stanu technicznego lub standardu auta powinny być zgłoszone Wynajmującemu bezpośrednio na miejscu podczas odbioru auta. W przypadku nie zgłoszenia uwag przyjmuje się, że wynajmujący odebrał samochód bez zastrzeżeń. W przypadku innych reklamacji Najemca może zgłosić wszelkie zażalenia do Działu Obsługi Klienta przez okres trzech miesięcy od dnia dokonania zwrotu samochodu. Wynajmujący udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od daty jej wniesienia.

Dane teleadresowe miejsca pełniącego rolę biura obsługi Klienta:

Car Point Michael Virnich
ul. Lipowa 66
64-212 Siedlec
tel. 505-715-232
e-mail: kontakt@car-point-siedlec.pl

12. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia lub wykonania umów, ewentualnie podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcie i wykonania umowy.

13. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez Wynajmującego danych osobowych, w tym dane administratorów, cel, zakres, okres przetwarzania znajdują się w Klauzuli informacyjnej dołączonej do umowy najmu oraz zostały określone w Polityce prywatności dostępnej na stronie https://car-point-siedlec.pl/polityka-prywatnosci/

14. W celu wykrywania i zapobiegania przestępstw oraz ochrony mienia Wynajmujacego, w pojazdach zamontowane są urządzenie elektroniczne (GPS) do śledzenia pokonywanych przez pojazd tras. Informacje te mogą być wykorzystywane w okresie najmu i po jego zakończeniu jedynie w razie potrzeby (np. przewłaszczenia pojazdu), zgodnie z przepisami prawa.

CAR POINT SIEDLEC

Oferujemy części i akcesoria do samochodów ciężarowych. Zapewniamy niskie ceny oraz gwarancję doskonałej jakości. Jeżeli szukają Państwo sprawdzonego dostawcy części do samochodów ciężarowych to zapraszam do zapoznania się z ofertą naszego sklepu.

DANE KONTAKTOWE

Poniedziałek-Piątek: 08:00 - 22:00 Sobota: 08:00 - 16:00
ul. Lipowa 66                                                  64-212 Siedlec
(0048) 505-715-232 (0048) 68 415-63-16
kontakt@car-point-siedlec.pl